2024 01 21 KINDERVIERINGOp zondag 21 januari wordt binnen de Sint-Norbertusparochie een leuke Kindernevendienst georganiseerd. Deze is gericht op kinderen van ongeveer 6 tot en met 13 jaar oud. Jongere kinderen zijn natuurlijk ook van harte welkom, alleen kan het taalgebruik voor hen nog moeilijk zijn.
De Kindernevendienst zal tijdens de zondagse viering zijn, die om 11.00 uur begint in de Sint Josephkerk, Sint Josephstraat 2 in Roosendaal.
Tijdens de Kindernevendienst luisteren we naar een vertelling van de Evangelielezing van deze zondag, die is afgestemd op jullie leeftijden. We praten en bidden even met elkaar en daarna kleuren, knippen en lijmen we een “kunstwerk” van “vissers van mensen”. Alles past bij het thema van het Evangelie.

Jezus begon Zijn werk in Galilea. Daar groeide Hij op. Jezus heeft vrienden nodig, die Hem kunnen helpen om Zijn Boodschap tegen zoveel mogelijk mensen te vertellen. Iedereen mag weten, dat God een Nieuwe Wereld wil: een Wereld van liefde, vriendschap, vrede en geluk. Een Wereld, waarin iedereen genoeg heeft. Bij het Meer van Galilea koos Jezus vier vissers uit, die Zijn eerste leerlingen werden. Hij zei tegen hen: “Volg Mij! Ik zal jullie leren, hoe je vissers van mensen wordt.” Wat bedoelt Jezus eigenlijk met “vissers van mensen”? Kan iedereen zo’n “visser” worden? Wat heb je hiervoor nodig? Samen vinden we antwoorden.
Na afloop van de viering is er voor jullie en je ouders/opa/oma iets te drinken in het pastoraal centrum en kun je kleuren en plezier maken met leeftijdsgenoten.

We zien je heel graag op zondag 21 januari!
Kapelaan Igo Renjaan SVD, Narmen Shamoon, Ria Hoevenaars, Zuster Hieronima, Uyen Nguyen en Chantal Dircken
Werkgroep Kindernevendiensten