Markten en kleding

Diaconale markten

Driemaal per jaar is er een snuffelmarkt in de Sint Josephkerk: een trefpunt voor bezoekers en vrijwilligers, een kans voor mensen met een smalle beurs om nog goed bruikbare spullen te kopen, en een financiële bijdrage aan het onderhoud van kerk en pastorie. De toegang is gratis en de koffie/thee staat klaar. Dat geldt ook voor de halfjaarlijkse boeken- en platenmarkt en de jaarlijkse Kerstmarkt.
Voor vragen kunt u mailen naar het Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. van de Sint Josephkerk.

Inzameling

U kunt de spullen voor de markten afgeven iedere eerste zaterdag van de maand van 10.00 tot 12.00 uur bij de Sint Josephkerk. Alles wat nog bruikbaar is, is welkom: schoenen, servies, glazen, bestek, pannen, keukengerei, speelgoed, (vloer)kleden, snuisterijen, kunstwerken, kleine meubels, lampen, elektrische apparatuur, gereedschap, enz., enz.

Huisraad, meubels, speelgoed enz. worden eerst ter beschikking gesteld aan mensen die zich hebben gemeld bij de pastores, de Parochiële Caritasinstelling, Vluchtelingenwerk andere hulpinstanties.

Sam’s Kledingactie

Al meer dan dertig jaar zamelt de parochiële Katholieke Actie (KA) kleding in voor Cordaid/Mensen in Nood. Inmiddels is de naam vernieuwd tot Sam’s Kledingactie voor Mensen in Nood. Afgeven van kleding en accessoires kan elke eerste zaterdag van de maand bij Sint-Josephkerk.

De ingeleverde kleding en accessoires worden ingepakt en verkocht aan sorteerbedrijven voor de tweede-handsmarkt. De opbrengst hiervan komt ten goede aan hulpprojecten in de Derde Wereld, voornamelijk op het gebied van watervoorziening en scholing. Meer informatie vind je op de website van Sam’s Kledingactie.

Planning markten

De data voor de markten in 2024 zijn:

21 september 2024  Snuffelmarkt
 23 november 2024  Boeken- en Platenmarkt