Tieners

Voor tieners van 11 t/m 16 jaar is er een Tienergroep, die één of twee keer per maand bij elkaar komt op vrijdagavond van 19.15 uur tot 21.30 uur in het klooster naast de Onze Lieve Vrouwekerk. Ook tieners, die niet zo vaak naar de kerk gaan of niet christelijk zijn, zijn van harte welkom. Iedere avond heeft een eigen thema over het leven van tieners én over geloof. We laten hen op een laagdrempelige manier kennismaken met de liefde van Jezus. Gezelligheid en vriendschap zijn daarbij erg belangrijk. We gebruiken de methode Rock Solid en doen korte, actieve, creatieve en soms gekke spellen, zodat tieners op een speelse manier het geloof kunnen ontdekken. Daarnaast gaan we ook serieus met het thema van de avond aan de slag, zodat zij kunnen praten over onderwerpen die hen bezighouden. Voorbeelden van thema’s zijn: je talenten ontdekken en inzetten, Kerstmis, hoe kun je omgaan met asociaal gedrag, vriendschap, Pasen. In het laatste halfuur van iedere tieneravond is er tijd om samen te chillen met chips, frisdrank en muziek. We nodigen alle tieners uit een vriend(-in) mee te brengen!