Kinderen

Voor de kinderen van 6 t/m 13 jaar is er een kindernevendienst op de 3e zondag van de maand, tijdens de viering van 11.00 uur in de Sint Josephkerk. Jongere kinderen zijn ook van harte welkom, alleen kan het taalgebruik voor hen misschien nog een beetje moeilijk zijn. Terwijl ouders de viering bijwonen, gaan de kinderen met leden van de werkgroep naar het parochiecentrum. We luisteren naar een kindvriendelijke versie van een Evangelieverhaal, praten met elkaar over wat we ervan kunnen leren en bidden het Onze Vader en een gebed in kindertaal. Er is iedere keer een leuke knutselactiviteit. Soms spelen we een spel en luisteren we naar muziek of een gedicht. Vóór het uitreiken van de communie gaan we terug naar de kerk. Na afloop van de viering kunnen de kinderen nog wat drinken, kleuren en tekenen in het parochiecentrum of spelen in de tuin. Hun ouders kunnen elkaar en de leden van de werkgroep ontmoeten met een gezellig kopje koffie of thee. Op en rondom Rooms Katholieke feestdagen kunnen dag en tijd van kindernevendiensten anders zijn. Houdt hiervoor de uitnodigingen in de gaten!