Jongeren

Voor jongeren vanaf 16 tot en met 30 jaar is er een Jongerengroep, die op vrijdagavond vanaf 19.30 uur bij elkaar komt in het parochiecentrum naast de Sint Josephkerk. Meestal bidden de jongeren eerst een kwartier voor het Allerheiligste, waarna een inhoudelijk programma volgt. De ene keer kijken ze met elkaar naar een film over een geloofsthema. Een andere keer heeft één van de jongeren het Evangelie van de volgende zondag gelezen en presenteert dit aan de anderen. Af en toe worden er sprekers uitgenodigd, die over hun geloof en roeping komen vertellen. Nadat de jongeren met elkaar gesproken hebben over de geloofsonderwerpen van de avond, volgt het chillen. Ze kletsen met elkaar en soms gaan ze voetballen, karaoke zingen of muziek maken. Ook jongeren, die niet zo vaak naar de kerk gaan of niet christelijk zijn, zijn van harte welkom. Breng gerust een vriend(-in) mee!

Alphies

Sinds januari van dit jaar begint de groep om 18.30 uur, zodat ze met de hele groep gezellig samen kunnen eten. Daarna volgen in ieder geval al vijf jongeren de Alpha Youth, de jongeren die deze vorming al gevolgd hebben zijn óf deelgroepleider of hebben een ‘gewone’ jongerenavond.
Rond 20.30 uur komt iedereen weer samen om na te praten en er nog een gezellige avond van te maken.

Jongeren