Ziekenzalving

De ziekenzalving is een sacrament waarin we vragen om genezing en om kracht om de kwetsbaarheid van het leven met gelovig vertrouwen te kunnen dragen. Dat wordt zichtbaar in het Evangelie, waar Jezus naar zieken toe gaat, hen de handen oplegt en geneest. Het helpt de zieke om zijn of haar lijden te verbinden met zijn lijden. De ziekenzalving wordt door een priester toegediend door zalving met olie op het voorhoofd en de handen.

Individuele ziekenzalving

Als iemand hoogbejaard, ernstig ziek of stervend is, kan het sacrament van de ziekenzalving kracht en troost bieden. De priester zalft dan hoofd en handen met het heilig Chrisma, olie die speciaal door de bisschop jaarlijks wordt gewijd en een werkzaam teken is van Gods heilige Geest. De toediening van het sacrament geschiedt best in de kring van familieleden en andere dierbaren.

U kunt een afspraak maken via de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., of bel in geval van spoed het noodnummer 06-10 85 69 45.
Ligt u in het ziekenhuis? Dan kunt u daar naar de mogelijkheden informeren als er spoed geboden is.

Gemeenschappelijke ziekenzalving

De parochie verzorgt jaarlijks een gemeenschappelijke ziekenzalving en -zegen op de twee locaties in Roosendaal: op de vrijdag vóór Ziekenzondag (2e zondag van september) in de O.L. Vrouwekerk en op een zondagmiddag in oktober in de Sint Josephkerk. Meer informatie hierover vindt u op de pagina van de Bezoekgroepen.

Ziekenzalving