Lichtpuntje

De koffie is geserveerd en de discussie begint. De tijd vliegt voorbij.

De maximaal dertien deelnemers van het Lichtpuntje, een tweewekelijkse koffieochtend in Buurtcentrum Kalsdonk, zijn weer allemaal aan de beurt geweest om hun zegje te doen over de geagendeerde onderwerpen. Ze spreken over de dingen van de dag: breed levende actuele onderwerpen, maar daarbij wordt vaak vergelijkend teruggekeken naar vroeger, zodat ook de nostalgie volop aan bod komt.

De meeste deelnemers doen al lange tijd mee en zijn vrijwel allemaal hoogbejaard, wonen in de wijk Kalsdonk en kennen elkaar goed. Dat zorgt voor een vertrouwde omgeving. Het is ronduit gezellig.

Het initiatief tot oprichting van de praatgroep komt van de parochie en nog altijd is een vertegenwoordiger van de parochie, een pastor, aanwezig. De gespreksleider, een leek, heeft bij het maken van de agenda contact met deze pastor. Zelf houdt deze ook in de gaten welke kerkelijke feestdagen en andere belangrijke gebeurtenissen er in de kerk en parochie zijn.

Buiten de bijeenkomsten wordt de onderlinge band zo goed mogelijk versterkt door bijvoorbeeld een kaartje te sturen of op te bellen naar een wat langer zieke deelnemer.

Natuurlijk is het deelnemersbestand aan wisselingen onderhevig, maar gelukkig niet te veel. Wel is het dat deelnemers die in een verzorgingshuis terechtkomen een zo breed aanbod aan sociale activiteiten krijgen dat ze verloren zijn voor onze groep. Gelukkig kunnen we ook steeds weer nieuwkomers welkom heten!

Heeft u misschien interesse? Weet dat u van harte welkom bent om te ervaren of het ook voor u iets is! Vraag dan bij het Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. voor meer informatie.

Lichtpuntje