Sint-Norbertusparochie missionair

In 2022 is ook onze parochie de weg van de missionaire kerk ingeslagen. Wat begon met drie parochianen plus de pastoor is een jaar later uitgegroeid tot drie groepen of initiatieven. Er is de gebedskring, waarvan de leden bidden voor de parochievernieuwing. Er is de Alphacursus, open voor iedereen die het christelijk geloof (beter) wil leren kennen, en het vervolg, de Bètacursus, waarin oud-deelnemers aan de Alphacursus verdere verdieping zoeken.

Eerst aanspreekbare voor alles wat betreft de missionaire parochie in Roosendaal en Nispen is de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Gebedskring Missionaire Parochie

De leden verbinden zich om dagelijks op hun eigen manier en eigen tijd te bidden voor de vernieuwing van onze parochie. Zij ontvangen wekelijks per e-mail een gebedssuggestie en komen eenmaal per maand – op de eerste vrijdag, toegewijd aan het Hart van Jezus – samen voor een kleine viering met gezellig samenzijn daarna. Een heel eenvoudige formule dus met minimale verplichtingen; het enige dat telt is de trouw én het vertrouwen waarmee we bidden.

Voor meer informatie over of deelname aan de Gebedskring kunt u contact opnemen met Edin van der Ham Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefonisch 06-407 40 603.

Alphacursus

In samenwerking met de buurparochies van de Brabantse Wal probeert de Sint-Norbertusparochie tot een regelmatig aanbod van de Alphacursus te komen. De deelnemers ontmoeten elkaar ongeveer twaalf keer, gebruiken samen een eenvoudige maaltijd, krijgen een korte inleiding over een facet van het christelijke geloof en delen daarover hun mening en ervaring in kleine groepjes, in een sfeer van veiligheid en vertrouwen. In principe begint dit najaar weer zo’n cursus in onze parochie.

Betàcursus

Oud-deelnemers van de Alphacursus zoeken verdere verdieping met hun eigen groep, aangevuld met maximaal drie of vier nieuwe leden. Zij ontmoeten elkaar bij een eenvoudige lunch op maandag van 12.00 tot 14.00 uur in het Klooster aan de Kade, naast de Onze Lieve Vrouwekerk.

Sint-Norbertusparochie missionair