Eerste communie

Als je in groep 4 van de basisschool zit mag je je Eerste Heilige Communie doen.

Dat betekent dat je voor de eerste keer, net als de grote mensen in de kerk, mee mag delen en eten van het brood van Jezus. Dat is heel bijzonder, daarom is het die dag ook groot feest in de kerk, speciaal voor al de kinderen die hun eerste communie doen.

De voorbereidingen voor de eerste communie vinden plaats in de O.L. Vrouwekerk tijdens de zondagsviering van 09:30 uur. Door de vrijwilligers van de werkgroep worden de kinderen in 9 bijeenkomsten (maximaal 12 kinderen) voorbereid. Het is de bedoeling dat tenminste 1 ouder in de kerk/viering blijft want de kinderen komen tijdens de viering weer terug in de kerk.

Tijdens die bijeenkomsten worden verhalen verteld over Jezus, gaan we knutselen, zingen we en maken we kennis met verschillende gebruiken en symbolen in onze kerk. De kinderen krijgen een werkboek met verhalen/knutselactiviteiten en 'huiswerk'. Zodat ook thuis de verbindingen wordt gemaakt met wat wij tijdens de voorbereidingen doen. Bij twee vieringen blijven de kinderen in de kerk zodat ze ook leren/weten wat er tijdens zo'n viering gebeurt. Er zijn twee bijeenkomsten die langer dan 10.30 duren, na afloop van de viering wordt samen met alle ouders een huiswerk opdracht gemaakt zodat de ouders eventuele vragen aan de werkgroep kunnen stellen.

Op 31 oktober is er in de O.L. Vrouwekerk om 20:00 uur een informatieavond voor de ouders van de communicanten.

Als u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met de werkgroep via e-mailadres

of op de openingstijden van de secretariaten bij;
secretariaat Sint Josephkerk 0165 - 53 46 67
secretariaat Onze Lieve Vrouwekerk 0165 - 53 46 45