Kindernevendienst op zondag 20 oktober om 11.00 uur in Sint Josephkerk

08 oktober 2024 | Maarten Mallekoote

Jozef was een goede man. Hij was geduldig, eerlijk en hielp mensen, wanneer hij kon. Hij was een timmerman, die hard werkte. Jozef wilde gaan trouwen met Maria en zij met hem. Maar toen gebeurde er iets, waardoor hij dit eigenlijk niet meer wilde. Maria had hem verteld over een engel, die naar haar toe was gekomen en over het Kindje, dat ze zou krijgen. Jozef was in de war. Hij wist niet, wat hij moest doen. Maria zou een Kindje krijgen, terwijl Jozef niet de papa was, uit wie dit Kindje geboren zou worden. Wat nu? … Kom luisteren, hoe dit mooie verhaal verder gaat!

Tijdens de Kindernevendienst luisteren we naar een versie van dit Evangelieverhaal, die past bij jullie leeftijden. We praten en bidden even met elkaar en daarna gaan we een super-FEESTelijke slinger van engelen knutselen. Alles past bij het thema van het verhaal. Omdat we op 20 oktober vieren, dat de SINT JOSEPHKERK 100 JAAR bestaat, is er voor jullie ook een lekkere traktatie!

De Kindernevendienst zal tijdens de zondagse viering zijn, die om 11.00 uur begint in de Sint Josephkerk, Sint Josephstraat 2 in Roosendaal en is gericht op kinderen van ongeveer 6 tot en met 13 jaar oud. Jongere kinderen zijn natuurlijk ook van harte welkom, alleen kan het taalgebruik voor hen misschien nog moeilijk zijn.

Omdat we vieren, dat de kerk 100 jaar bestaat, is er voor jullie en je ouders/opa/oma na afloop van de viering iets te drinken met wat lekkers!

In de parochienieuwsbrief, op de Facebook-pagina’s en de website (bij “Nieuws”) kun je de uitnodigingen van kindervieringen en -activiteiten vinden. Heb je vragen, tips of tops? Mail dan naar Chantal, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Kapelaan Igo Renjaan SVD, Martina Meijer, Narmen Shamoon, Zuster Hieronima, Uyen Nguyen, Milou van Overveld, Ria Hoevenaars en Chantal Dircken

Kindernevendienst op zondag 20 oktober om 11.00 uur in Sint Josephkerk