Sint Maarten 2024 in Onze Lieve Vrouwekerk

22 oktober 2024 | Webmaster

Heel lang geleden leefde een man, die Martinus van Tours heette. In het jaar 397 is hij doodgegaan. Omdat Martinus heel lief was geweest voor iedereen en hij voor velen een groot voorbeeld was, werd hij na zijn dood door belangrijke mensen in de Kerk een heilige genoemd. Daarom kennen wij hem als Sint Maarten. Ieder jaar wordt het feest van Sint Maarten gevierd en denken we terug aan de goede dingen, die hij heeft gedaan voor andere mensen. Daarom organiseren we in en rondom de Onze Lieve Vrouwekerk (Kade 23 in Roosendaal) twee bijzondere vieringen:

Zondag 03 november: Peuterkleuterviering Sint Maarten om 11.00 uur

Deze viering is gericht op kinderen van ongeveer 1 tot en met 7 jaar oud (groep 4), maar ook jullie broertjes, zusjes, ouders of verzorgers, opa’s en oma’s zijn van harte welkom. De viering zal zijn in de huiskapel van het klooster aan de Kade. Zou je graag willen weten, hoe het was om in de tijd van Sint-Maarten te leven? Wat is een soldaat, een mantel, een stadsmuur, een monnik…? We zullen ook even met elkaar praten over “iets van jezelf delen met anderen”. Na afloop knutselen we een mooie, eenvoudige lampion voor het “Feest van Sint-Maarten”.

zondag 10 november: “Feest van Sint Maarten” in Onze Lieve Vrouwekerk en Paterstuin

Inloop vanaf 18.30 uur in de kerk. Aanvang om 18.45 uur.
Dit is een feest voor jong en oud! We komen samen in de kerk, luisteren naar een mooi verhaal en gedicht over Sint-Maarten en zingen een lied. Terwijl het buiten donker is, houden we een lampionnenoptocht in de met kaarsjes en lampjes sfeervol verlichte Paterstuin. Daarna krijgen jullie een lekkere traktatie en warme chocolademelk en limonade in het klooster en de “grote mensen” koffie en thee.

Breng alsjeblieft zelf je lampion en een lampje mee! Iedereen is welkom!

Heb je een vraag of een tip? Mail dan alsjeblieft naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Namens werkgroepen Kindervieringen en -activiteiten én Peuterkleutervieringen,

Kapelaan Igo Renjaan SVD, Carla Peters, Martina Meijer en Chantal Dircken